O przeszkodach

Gdy Jezus zobaczył tłum dokoła siebie, kazał odpłynąć na drugą stronę. Wtem przystąpił pewien uczony w Piśmie i rzekł do Niego: „Nauczycielu, pójdę za Tobą, dokądkolwiek się udasz”. Jezus mu odpowiedział: „Lisy mają nory i ptaki powietrzne gniazda, lecz Syn Człowieczy nie ma miejsca, gdzie by głowę mógł wesprzeć”.
Ktoś inny spośród uczniów rzekł do Niego: „Panie, pozwól mi najpierw pójść i pogrzebać mojego ojca”. Lecz Jezus mu odpowiedział: „Pójdź za Mną, a zostaw umarłym grzebanie ich umarłych”.

(Mt 8,18-22)

„Czasem Moja wszechmocna dłoń – kierująca twoim życiem – pcha cię w trudną sytuację. Czujesz, jakby coś cię powstrzymywało, jakbyś nie mógł ruszyć z miejsca i nie był w stanie niczego w swoim położeniu zmienić. Pragniesz się wyzwolić i odzyskać poczucie, że panujesz nad swoim życiem. Lecz choć okoliczności zdają się niekorzystne, w rzeczywistości to dla ciebie dobre. Konfrontacja z przeciwnościami budzi cię z otępienia wynikającego z rutyny i przypomina ci, że to Ja kieruję twoim życiem. Stawia cię także przed ważnym wyborem: możesz się miotać i skarżyć na sposób, w jaki z tobą postępuję – albo się do Mnie zbliżyć i we Mnie poszukać pomocy.”

Sarah Young „Jezus jest blisko” – właśnie zaczynam czytać.

Skomentuj

